Domov za domov
Přejít na hlavní navigaci menu Přejít na přihlášení

Časté otázky k výměně nemovitostí

Odpovídáme Vám na nejčastější otázky, které vznikají v souvislosti s výměnou nemovitostí.

  • Proč se musím zaregistrovat a nabídnout svou nemovitost, abych mohl oslovit inzerenta?
    Každý inzerent na našich stránkách hledá výměnu nemovitosti. Očekává tak, že v případě kontaktování, zároveň uvidí i Vámi nabízenou nemovitost včetně základních parametrů. Zároveň tak i šetříme čas inzerentovi, kdy okamžitě vidí Vaší nabídku. Chráníme Vás také před nevyžádanými zprávami v podobě jiných nabídek, které s výměnou nemovitostí nesouvisí či dokonce před nevyžádanými zprávami od realitních makléřů.

    Pokud tedy chcete oslovit inzerenta, založte si účet, vložte vlastní nemovitost, kterou nabízíte k výměně.
    Blíže jak postupovat, naleznete zde
     

  • Lze vyměnit i nemovitost s hypotékou?
    Ano, nemovitost s hypotékou, případně obě nemovitosti s hypotékou lze vzájemně vyměnit. Rádi Vám s touto výměnou pomůžeme. Stačí zvolit jeden z našich balíčků služeb.

     
  • Lze vyměnit i nemovitosti se zástavou či jinou právní vadou?
    Ano, nemovitosti se zástavou či jinou právní vadou (věcné břemeno, exekuce) případně obě nemovitosti s takovou vadou, lze při splnění některých podmínek vyměnit. Rádi Vám s touto výměnou pomůžeme. Stačí zvolit jeden z našich balíčků služeb.

 

  • Jak si převedeme nemovitosti? 
    I když je výměna nemovitosti zatím méně obvyklá, oproti klasickému prodeji a následnému nákupu, představuje mnohem jednoduší řešení. Její ustanovení naleznete v § 2184 a násl. zákona č. 89/2012, občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.

    Pokud jste se vzájemně dohodli na výměně nemovitosti, stačí sepsat směnnou smlouvu. Vzor směnné smlouvy naleznete zde.

    V případě, že chcete mít jistotu bezvadné výměny nemovitostí, můžete si zvolit jeden z našich balíčků právních služeb, které Vás provedou celou výměnou až k samotnému přepisu nemovitostí. Přehled našich balíčků, naleznete zde.

 

  • Jak dlouho trvá samotná výměna nemovitostí?
    Výměna nemovitostí zpravidla trvá jako u klasického prodeje nemovitosti a lze ji tak rozdělit na dvě časové etapy:


    1. Etapa právní – v této etapě oba účastníci předávají všechny potřebné podklady, případně připomínkují zpracovanou směnnou smlouvu. Po odsouhlasení všech náležitostí, zbývají ověřené podpisy. Z naší praxe, tato etapa trvá cca 14 dnů.

    2. Etapa zápisu do katastru nemovitostí – v této etapě se směnná smlouva předává na katastr nemovitostí a čeká se na její odsouhlasení a zápis. Poté je výměna nemovitostí ukončena. Z naší praxe tato etapa trvá 30 dnů

    Výměna klasických nemovitostí bez právních vad, tak trvá přibližně 6 týdnů. Pokud se na jedné nebo obou nemovitostech nachází právní vada (hypotéka, exekuce), prodlužuje se právní etapa o další čas potřebný k řešení, dle složitosti. Časový odhad pak bude sdělen, po konkrétním seznámení s právním stavem nemovitostí. Více informací naleznete zde
     

  • Jaké nemovitosti mohu nabídnout k výměně?
    Možnosti jsou široké - seznam typů nemovitostí k výměně naleznete zde.

     
  • Jak mám přidat další inzeráty?
    V současné době lze přidat pouze jeden inzerát pod jeden účet. V případě, že chcete nabídnout více nemovitostí, je třeba založit nový účet (při jeho registraci použijte nový mail). V budoucnu však počítáme se správou více inzerátů. 


Nenašli jste zde odpověď na svojí otázku? Rádi Vám ji zodpovíme na info@domovzadomov.cz