Domov za domov
Přejít na hlavní navigaci menu Přejít na přihlášení

INFORMAČNÍ MEMORANDUM

Jednotlivé principy, postupy na ochranu osobních údajů – Informační memorandum

1. Principy zpracování

1.1. Společnost dodržuje a plně se přihlašuje k ochraně osobních údajů, které jsou jí poskytnuty (dále „Osobní údaje“), zároveň si je vědoma důležitosti a nutnosti ochrany takových Osobních údajů. Z těchto důvodu Společnost zpracovává jednotlivé Osobní údaje v rámci následujících principů:

i. zákonnost, korektnost a transparentnost – veškeré zpracování probíhá v souladu s právními předpisy a s oprávněnými zájmy Společnosti s důrazem na ochranu Osobních údajů klientů či jiných osob, které Osobní údaje poskytly (dále „Subjekt“);

ii. účelnost – osobní údaje jsou zpracovány pouze pro legitimní, jasně určené a deklarované účely;

iii. minimalizace údajů – je zpracováván pouze nezbytný rozsah Osobních údajů v rámci jednotlivých vymezených účelů;

iv. přesnost – dbáme na přesnost a aktuálnost zpracovávaných Osobních údajů, a to v souladu s požadavky Subjektů,

v. omezení uložení – neuchováváme Osobní údaje déle a ve větším rozsahu, než je pro daný účel třeba,

vi. integrita a důvěrnost – za účelem ochrany osobních údajů jsme implementovali odpovídající technická i organizační opatření, která zaručují zabezpečení Osobních údajů proti neoprávněnému zpracování, náhodné ztrátě či poškození.

2. Důležité pojmy

2.1. Správcem osobních údajů ve vztahu ke všem službám poskytovaným prostřednictvím webových stránek domovzadomov.cz, nebo zpracovatelem ve vztahu ke službám inzerce, registrace uživatelského účtu, právním službám nebo zajištění energetického štítku je společnost SENZA REALITY s.r.o., IČO: 08932158, se sídlem Kurzova 2222/16, Stodůlky, 155 00 Praha 5, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 327538 (dále „Společnost“).

2.2. Ostatní základní pojmy, tj. Osobní údaj, Subjekt nebo Zpracování mají význam shodný s významem, které mají v rámci nařízení GDPR.


3. Kategorizace zpracovávaných Osobních údajů

3.1. Společnost vymezila následující účely zpracovávání Osobních údajů:

i. plnění smluvních závazků;

ii. propagace Společnosti a jejích služeb na webových stránkách Společnosti, sociálních sítích, či v tištěných médiích včetně obesílání newsletterů nebo jiných propagačních materiálů či zpracovaných dat z dotazníků - v souladu s právním řádem mohou být Subjektu na základě jeho souhlasu nebo oprávněného zájmu Společnosti zasílána obchodní sdělení; z jejich odběru je Subjekt oprávněni se kdykoliv odhlásit;

iii. realizace kroků ke zvýšení bezpečnosti služeb poskytovaných Společností, a to především uživatelských účtů, ověření identity uživatele (Subjektu) a předcházení zneužití uživatelských účtů;

iv. provádění měření a webových analýz ohledně způsobu chování a pohybu Subjektů po webových stránkách Společnosti, a to zejména měření a analýzy počtu zhlédnutí jednotlivých inzerátů, celkové návštěvnosti stránek, času stráveném na stránkách a zařízeních, prostřednictvím kterých jsou webové stránky prohlíženy (vše v anonymizované podobě);

v. plnění zákonných povinností ohledně vedení účetnictví a pro daňové účely;

vi. zveřejnění doplňujících informací v profilu Subjektu na webových stránkách domovzadomov.cz vyplněných jednotlivými Subjekty, kteří k jejich zveřejnění udělili Společnosti souhlas.

3.2. V návaznosti na služby poskytované Subjektům zpracováváme v rámci výše uvedeného účelu následující Osobní údaje:

i. jméno, příjmení, adresa trvalého pobytu, přechodného pobytu nebo bydliště: pro účely dle odst. 3.1. bodu i., ii., iii. a v. tohoto informačního memoranda;

ii. datum narození: pro účely dle odst. 3.1. bodu i. tohoto informačního memoranda;

iii. číslo účtu: pro účely dle odst. 3.1. bodu i. a v. tohoto informačního memoranda;

iv. IP adresa: pro účely dle odst. 3.1. bodu iii. a iv. tohoto informačního memoranda;

v. telefonní číslo a e-mailová adresa: pro účely dle odst. 3.1. bodu i., ii., iii. a v. tohoto informačního memoranda;

vi. národnost, zaměstnání, počet členů domácnosti, domácí zvířata, kuřák/nekuřák: pro účely dle odst. 3.1. bodu vi. tohoto informačního memoranda

 

4. Způsob zpracování Osobních údajů

4.1. Všechny Vaše Osobní údaje jsou zpracovávány automaticky, a to na základě některého z důvodů (titulů) daných GDPR, kterými mohou být:

i. plnění smlouvy – v souvislosti s uzavíráním smlouvy o poskytování zboží a služeb, pro účely řádného plnění závazků z této smlouvy v rozsahu odpovídajícím příslušným sděleným Osobním údajům;

ii. plnění právní povinnosti – v případě oprávněných požadavků orgánů veřejné moci jsme povinni poskytnout Osobní údaje i orgánům veřejné moci;

iii. oprávněný zájem – v případě, kdy s ohledem na povahu právního vztahu mezi správcem a Subjektem převažují legitimní zájmy/práva Správce nad zájmy/právy Subjektu, je Správce oprávněn ke zpracování i bez souhlasu se zpracováním Osobních údajů či smlouvy, může se jednat například o ochranu práv Společnosti vyplývajících z obecně závazných právních předpisů a smluv v souvislosti se spory, kontrolami a obdobnými řízeními;

iv. souhlas se zpracováním Osobních údajů – v jakémkoli jiném případě shromažďování a zpracování Osobních údajů, než jsou uvedeny výše, je zapotřebí jasného a svobodného souhlasu dotčeného Subjektu;

přičemž z jiných, než z výše uvedených titulů Společnost žádné Osobní údaje nezpracovává.

 

5. Doba zpracování Osobních údajů

5.1. V souladu s principem omezení uložení a uchovávání Osobních údajů Společnost zpracovává Osobní údaje pouze po dobu nezbytnou ke splnění účelu a důvodu (titulu) jejich zpracování, a dále po dobu, po kterou je Společnost povinna jakožto správce uchovávat osobní údaje podle obecně závazných právních předpisů, jakož i na dobu, na kterou byl udělen Subjektem souhlas, nejdéle však po dobu:

i. 10 let v případě účelu dle odst. 3.1 bodu i. a v. tohoto informačního memoranda;

ii. 1 rok v případě účelu dle odst. 3.1 bodu ii. a iv. tohoto informačního memoranda;

iii. dokud údaje sám Subjekt nesmaže, nejdéle však na dobu jeho registrace uživatelského účtu na webových stránkách domovzadomov.cz.

 

6. Příjemci osobních údajů

6.1. Osobní údaje jsou zpřístupněny pouze oprávněným zaměstnancům Společnosti a v míře nezbytné pro účely zpracování také dalším příjemcům. Jedná se o tyto kategorie příjemců:

6.2. poskytovatelé platebních služeb;

6.3. obchodní partneři a subdodavatelé zajišťující poskytování jednotlivých služeb (např. advokáti, zpracovatelé energetických štítků apod.);

6.4. IT specialisté zajišťující správu webových stránek domovzadomov.cz, provádění měření a webových analýz;

6.5. uživatelé, se kterými komunikuje Subjekt přes zprávy (v rozsahu jméno, příjmení, telefonní číslo, e-mail, vyplněné doplňující informace).

 

7. Práva Subjektu

7.1. Každý, kdo poskytl Společnosti Osobní údaje, má v souladu s GDPR právo požadovat po Společnosti informace:

i. o nakládání s Osobními údaji Subjektu, včetně informací, jaké konkrétní Osobní údaje Subjektu jsou zpracovávány;

ii. o účelech zpracování, o kategoriích dotčených Osobních údajů;

iii. o všech Subjektech, kterým budou nebo byly jeho Osobní údaje zpřístupněny, tj. o zpracovatelích, a z jakého důvodu;

iv. o době, po kterou bude Společnost jeho Osobní údaje zpracovávat a podle jakých kritérií se tato doba určuje;

v. odkud byly jeho Osobní údaje získány (smlouva, udělen souhlas, veřejný zdroj aj.).

7.2. Mimo práva na informace o zpracování svých Osobních údajů má každý, kdo poskytl Osobní údaje Společnosti, právo požadovat v souvislosti se zpracováním Osobních údajů:

i. přístup ke všem Osobním údajům, které o něm Společnost zpracovává a požadovat změnu / aktualizaci, omezení / rozšíření zpracovávání svých Osobních údajů nebo jejich výmaz (Společnost je povinna zpracovávané Osobní údaje bezodkladně změnit, upravit způsob zpracování nebo je smazat, nemá-li Společnost povinnost takový Osobní údaj evidovat v rámci jiného účelu, zejména v rámci zákonné povinnosti);

ii. vznést námitky proti způsobu zpracování jeho Osobních údajů, způsobu jejich ochrany ze strany Společnosti nebo ze strany dalších zpracovatelů;

iii. podat stížnost u dozorového úřadu (Úřad pro Ochranu Osobních Údajů – ÚOOÚ);

iv. odvolat souhlas se zpracováním Osobních údajů, který Subjekt Společnosti udělil;

v. získat potvrzení od Společnosti o tom, zda jím poskytnuté osobní údaje jsou či nejsou zpracovávány;

vi. bezodkladný výmaz všech zpracovávaných Osobních údajů Subjektu, a to v těchto případech (dle GDPR):

a. Osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny nebo jinak zpracovány;

b. dojde k odvolání souhlasu se zpracováním Osobních údajů a neexistuje žádný další právní titul pro jejich zpracování;

c. jsou učiněny námitky proti zpracování a neexistují žádné převažující oprávněné důvody pro další zpracování;

d. Osobní údaje byly zpracovány protiprávně;

e. Osobní údaje musí být vymazány ke splnění právní povinnosti stanovené unijní nebo vnitrostátní právní úpravou, která se na Společnost vztahuje.

7.3. Společnost si je vědoma důležitosti ochrany Osobních údajů a z tohoto důvodu v níže uvedených případech omezí jejich zpracování, pokud:

i. Subjekt údajů popírá přesnost Osobních údajů, a to na dobu potřebnou k tomu, aby Společnost mohla přesnost Osobních údajů ověřit;

ii. zpracování je protiprávní a Subjekt údajů odmítá výmaz Osobních údajů a žádá místo toho o omezení jejich použití;

iii. Společnost již Osobní údaje nepotřebuje pro účely zpracování, ale Subjekt údajů je požaduje pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků;

iv. Subjekt údajů vznesl námitku proti zpracování, dokud nebude ověřeno, zda oprávněné důvody Společnosti převažují nad oprávněnými důvody Subjektu údajů;

v. získání vlastních Osobních údajů poskytnutých Společností, ve strukturovaném, běžně používaném strojově čitelném formátu, a právo předat tyto údaje jinému správci, a to v případě, že zpracování je založeno na souhlasu;

vi. vyloučení možnosti rozhodnutí zpracovatele, které by mělo právní důsledky pro Subjekt, a plynulo by pouze z výsledků automatizovaného zpracovávání Osobních údajů.

7.4. V případě, kdy Subjekt zjistí nebo má podezření, že Společnost či některý ze zpracovatelů nakládá s Osobními údaji v rozporu s jejich zákonnou ochranou, nebo uchovává-li údaje chybné, je oprávněn požadovat vysvětlení a aby byl závadný stav odstraněn. Pokud bude Společnosti předložena taková žádost, provede bez zbytečného odkladu šetření, o jejímž výsledku Subjekt informuje a, shledá-li žádost opodstatněnou, neprodleně stav napraví.

 

8. Uplatnění práv Subjektu

8.1. Vzhledem ke standardu ochrany Osobních údajů aplikovaného Společností byly stanoveny konkrétní způsoby, jak mohou Subjekty uplatňovat svá práva týkající se jejich Osobních údajů. Za tímto účelem Společnost určila následující kontaktní prostředky pro uplatnění jednotlivých práv, nejsou-li v konkrétních případech poskytnuty další možnosti.

8.2. Právo na (i) informace o Osobních údajích zpracovávaných Společností, (ii) přístup, (iii) opravu / aktualizaci nepřesných nebo nesprávných Osobních údajů, (iv) vznést námitku, (v) omezení zpracování Osobních údajů, (vi) přenositelnost Osobních údajů, (vii) výmaz Osobních údajů, a (viii) odvolání souhlasu lze uplatnit: i. e-mailem na adresu info@domovzadomov.cz (součástí e-mailu musí být elektronický podpis opatřený kvalifikovaným certifikátem, v opačném případě dojde před vyřízením žádosti nejdříve k ověření totožnosti takové osoby);

8.3. Sídlo Společnosti naleznete na adrese Kurzova 2222/16, Stodůlky, 155 00 Praha 5. Veškeré poštovní zásilky, prosíme, zasílejte taktéž na tuto adresu.

 

9. Cookies

9.1. Při návštěvě internetových stránek www.domovzadomov.cz se může stát, že internetový prohlížeč bude ukládat data, takzvané „Cookies“, na Subjektem vlastněný počítač. Cookies slouží k automatickému rozpoznávání návštěvníků internetových stránek při jejich další návštěvě, což zjednodušuje práci jak návštěvníkům (uložené uživatelské jméno pro přihlášení z minula pro jednodušší přihlášení atd.), tak i provozovateli internetových stránek. Internetové stránky každého návštěvníka automaticky upozorní, že využívají Cookies, a každý návštěvník bude automaticky požádán, aby potvrdil svůj souhlas s využitím technologie Cookies pro účely internetových stránek. V případě, že takový souhlas neudělí, technologie Cookies nebude v jeho případě využita.

 

10. Zabezpečení

10.1. Společnost dbá na ochranu Osobních údajů zavedením následujících ochranných opatření:

i. Společnost užívá informační systém splňující požadavky GDPR, spočívající zejména v individuálních přístupových účtech pro každého uživatele systému, nemožnosti vykopírovat ani jinak rozmnožit data uložená v systému, pravidelné obměně přístupových hesel aj.

 

11. Závěr

11.1. Toto Informační memorandum je vydané dne 7.12.2020, kdy svým vydáním je rovněž platné a účinné.

11.2. Společnost si vyhrazuje právo na změnu a aktualizaci Informačního memoranda v případě změny příslušných právních předpisů, v důsledku zvyšování ochrany Osobních údajů či v rámci svého oprávněného zájmu.

11.3. Informační memorandum je trvale zveřejněno na webových stránkách Společnosti, a to www.domovzadomov.cz.